Hashimoto Dieet: Gebruik het Dieet als een Remedie en houd de Darmen in focus

Bij de Chronische verlopende Schildklier ontsteking, Hashimoto Thyroiditis, kan goede voeding uw Immuunsysteem verlichten en u veel opluchting brengen. Omdat de oorsprong van Auto-Immuunziekten meestal de darm is, en dit het gevolg is van een onpassend Dieet.

Steeds meer Mensen lijden aan Auto-immuunziekten zoals de Hashimoto’s Thyroïditis. Het eigen Afweersysteem van het Lichaam valt ten onrechte het gezonde Schildklierweefsel aan en vernietigt het langzaam maar gestaag. Dit leidt uiteindelijk tot het feit dat de Schildklier verstoord is in zijn functie en permanent Ontstoken is. Dit betekent dat dit Orgaan niet langer genoeg Hormonen kan produceren om het hele Metabolisme te reguleren. Het Immuunsysteem is ook ernstig verstoord en niet meer Synchroon. Bovendien brengt deze Immuunsysteem Ziekte ook veel vervelende Bijwerkingen met zich mee.

Want hoe onbeduidend de Schildklier ook is, het neemt deel aan zowat elke Lichamelijke functie. Van het Spijsverteringsstelsel tot het al genoemde Immuunsysteem tot het Geheugen, Gewicht, Spijsvertering en Hartfrequentie, de Schildklier beïnvloedt. Vanwege het valsgeleide Afweersysteem, dat meestal het gevolg is van Schade aan het Darmslijmvlies, wordt het Hormoonproducerende weefsel van de Schildklier aangevallen door Antilichamen. Eenmaal beschadigd, kunnen veel Lichaamsfuncties niet meer werken zoals de Natuur het bedoeld heeft.

Wat heeft Uw Dieet te maken met het verloop van Hashimoto’s Thyroïditis?

Met een speciaal Dieet, kunt u een Positieve invloed op het verloop van deze ziekte hebben en het zo sterk verbeteren. Omdat Auto-immuunziekten meestal ontstaan in de Darmen, waar het Immuunsysteem zich ook bevindt. Wanneer de darm permanent geïrriteerd wordt door een Suiker-rijk Dieet en Allergie Overschot en stress, leidt dit vaak tot een Permeabel Darmslijmvlies, de zogenaamde Lekkende Darm (Leaky Gut) en Voedingscomponenten raken zo in de Bloedstroom terecht.

Hierdoor wordt het Immuunsysteem overbelast en Produceren zo Antilichamen tegen de binnendringende Eiwitten en verontreinigende Stoffen. Omdat verschillende Voedingsmiddelen een soortgelijke moleculaire structuur hebben net als verschillende Organen in het Lichaam. Zo begint het Immuunsysteem van het Lichaam, het eigen Organisme aan te vallen, en creëert zo een Auto-Immuunziekte. Helaas Negeren de meeste Hashimoto Patiënten het aspect van Voeding te vaak, en vinden daarom dan ook ook geen blijvende Verbetering van hun Conditie.

Reeds in het oude Griekenland verklaarde een slimme geest vele Millennia geleden:

Uw eten is Uw genezing.“ En „De Dood zit in de Darmen.

Citaat van Hippocrates, Griekse arts, 400 voor Chr.

Helaas zijn we Vandaag de dag vergeten om bewust deze eenvoudige en logische Wijsheid toe te passen. Veel van onze Tijdgenoten vinden vaak eerst hun weg terug naar deze eenvoudige maar zinvolle regel, in het geval van een ernstige Ziekte. In de meeste gevallen wordt het eigen Dieet alleen besproken als het alleen gaat om het Verliezen van Gewicht, maar niet omdat u iets goeds wilt doen voor Uw Gezondheid.

Het is belangrijk om te begrijpen dat vele Ziekten van Vandaag vinden hun Oorsprong hebben in de Darm, en het absoluut essentieel is voor het Genezingsproces zijn persoonlijke eetgewoonten onder de loep te nemen en zo te optimaliseren. Want wanneer het Lichaam wordt voorzien van gezond Voedsel, kunnen sommige Ziekten worden vermeden, andere Positief kunnen worden beïnvloed en andere weer onder Controle kunnen worden gehouden. Als je dit vergelijkt met Bijvoorbeeld een Auto: Waar je ook geen Vervuilde Brandstof bij tankt, omdat je weet dat het slecht is voor het voertuig, toch?

Bij het Voedingspatroon van de huidige Maatschappij wordt dit aspect meestal volledig genegeerd, en wordt alles tot zich genomen wat de industrie je voorzet en suggereert in Reclamecampagnes. Suikervrij, Industrieel verwerkt en Gemanipuleerd Voedsel domineren ons Dagelijks Leven en zorgen voor een constant aanbod van Patiënten in de Artsenpraktijken.

Maar wat heeft uw Dieet te maken met de loop van de Hashimoto Thyroïditis? Of wat is eigenlijk een Hashimoto-Dieet? Gaat het alleen om Afvallen? Misschien zelfs een snel Gewichtsverlies zonder Sport en een hoop inspanning? Nee! En het is eigenlijk heel simpel: Het veranderen van je Dieet, Het elimineren van Schadelijke Stoffen en Verschillende Voedingsmiddelen kan alleen maar een Positief Effect hebben op Uw Ziekte.

Omdat de Darm wordt verlicht, kan de Intestinale Mucosa regenereren,wordt een Intestinale Permeabiliteit gerepareerd. Het Immuunsysteem ontspant zich en de Lichaamseigen Antistoffen die bij Auto-immuunziekten, zoals Hashimoto’s Thyroïditis worden geproduceerd dalen, en voeren derhalve tot beduidend minder Symptomen. Dit geldt niet alleen voor Hashimoto’s Thyroïditis, maar voor bijna alle Moderne Beschavingsziekten.

Met een Darmvriendelijk Dieet zal het je zeker snel gaan omdat:

  1. Het Weglaten van bepaalde Voedingsmiddelen een bijna onmiddellijke verlichting met zich meebrengt. Omdat je ze misschien niet tolereert, maar dit misschien nog niet specifiek had herkend
  2. Minimaliseer Uw Inflammatoire Niveaus in het Bloed en dit leidt tot een verlichting van het hele Systeem en met name de Bijnieren
  3. Je Immuunsysteem wordt beter ondersteund in zijn Werk en gedeeltelijk Opnieuw geactiveerd
  4. De Verzorging van Belangrijke Sporenelementen stimuleert je Metabolisme en initieert belangrijke Ontgiftingsprocessen
  5. Hongeraanvallen op Zoetigheden worden gestopt, wat op zijn beurt de Darm ten goede komt en dus een Positief Effect heeft op Uw Gezondheid
  6. Uw Bloedsuikerspiegel blijft op een gezond Niveau en dus zijn de Bijnieren duidelijk ontlast en opgelucht

Oorzaken onderzoek: Ziek door een onjuist Dieet ?

Als je je afvraagt wat je Dieet met de Ziekte te maken heeft, moet u zich eerst een beetje in het oorzakenonderzoek verdiepen.

De Oorzaken van Hashimoto’s Thyroïditis zijn nog niet volledig begrepen. Er is echter al gevonden dat deze Chronische ontsteking van de Schildklier van Genetische oorsprong kan zijn. Maar niet alleen de Erfelijke aanleg is uiteindelijk de oorzaak van deze Ziekte. Daarbij moeten dan ook nog oorzaken komen zoals: Milieu-toxinen, Zware metalen belasting, Parasieten, Darmschimmels, Lekkende Darm (Leaky-Gut) of Schadelijk voedsel. Uiteindelijk speelt vooral de Darmgezondheid een cruciale rol.

Dit betekent in de omgekeerde stap: Als je jezelf verkeerd voedt, leidt dit tot een Gestresste Darm. Dit versnelt op zijn beurt bepaalde Auto-immuunreacties die het verloop van Auto-Immuunziekten nadelig beïnvloeden. Bovendien leidt een aangegrepen Darm tot een sterke Stressreactie in het Lichaam, die de Bijnieren via omwegen oproept. Vaak leidt dit weer tot Bijnierinsufficiëntie, die gepaard gaat met vele andere Problemen en Symptomen.

De Darmgezondheid is veel belangrijker dan je zou denken

Ons Spijsverteringsstelsel is zeer complex ontworpen door Moeder Natuur. Opgemerkt moet worden dat de Menselijke Darm een zeer Centrale Rol speelt. Hij is achter het Brein het grootste Controlecentrum van het Lichaam en fundamenteel verantwoordelijk voor de Vraag, of het ons goed of slecht gaat. De Verbinding tussen de Darmen en de Hersenen is sinds een langere tijd bevestigd en wordt Intensief onderzocht.

Als de Darmflora wordt verstoord, bijvoorbeeld door het regelmatig nemen van Medicatie, of door veelvuldige Stress of juist door een Permanent ongezond Dieet. Dan ontstaan er vaak grote problemen in het Maag-darmkanaal en ook in het gehele verdere Lichaam. Vaak is de Consequentie hier, dat de Slijmvliezen van de Darm beschadigd en doorlaatbaar zijn. Aldus verschaft het Darmslijmvlies niet langer de Functionele bescherming tegen Verontreinigende Stoffen of Toxinen die we via het Voedsel consumeren. In de regel hebben Pathogenen een gemakkelijk spel en raken zo ongefilterd in onze Bloedbaan.

Dan spreekt men van een zogenaamd Lekkend Darm Syndroom (Leaky-Gut) Omdat de Eiwitten en Voedingsbestanddelen niet goed worden Gesplitst en verspreid worden in ons Lichaam via de verstoorde Darmwand. Kortom, je kunt je het voorstellen als een Poreuze Tuinslang, waar het water overal op kleine plaatsen uitdringt. Maar de doorlaatbaarheid van uw Darm heeft veel ernstiger gevolgen voor u en Uw Gezondheid. Omdat Giftige Stofwisselingsproducten die ongefilterd in de Bloedbaan terechtkomen, niet alleen Uw Lichaam ernstig beschadigen, maar ook de Hersenen en de Activiteit ervan, ernstig beïnvloeden.

Gluten, Jodium en Suiker zijn slechte Ingrediënten bij Hashimoto’s Thyroïditis

Gluten vindt u in veel van onze Industrieel geproduceerde Voedingsmiddelen. Omdat de Ingrediënten echter maar al te graag in de Dunne Darmwand terechtkomen om daar de Natuurlijke barrière te kunnen verstoren. Moet Gluten direct uit uw dieet verwijderd worden. Omdat vooral in de Dunne Darm het grootste deel van Uw Immuunsysteem zit, wat bij Hashimoto’s Thyroïditis vaak uit balans is. Dus waarom onnodig verder irriteren?

Jodium is ook één van de Slechte Componenten van uw Dieet als het gaat om een Ontsteking van de Schildklier. Terwijl een gezonde Schildklier automatisch de benodigde hormonen fT3 en fT4 produceert door Jodium in te nemen via het Dieet, kan een Ontstoken Schildklier het Jodium niet langer meer opnemen. In plaats daarvan zou de Ontsteking door de Jodiuminname alleen maar erger worden en oplaaien.

In het Bijzonder, is de zogenaamde Industriële Suiker een Levensmiddel waarvan u zoveel mogelijk Uw handen vanaf moet houden bij Hashimoto Thyroïditis. Omdat Suiker de Bloedsuikerspiegel enorm verhoogt, zorgt dit ervoor dat Candida zich verspreidt in de Darm en dus zo relatief snel zorgt voor een Permeabele Darm. De frequente consumptie van Suikerhoudende Voedingsmiddelen of Frisdranken leidt tot een korte termijn Verhoging van de Bloedsuikerspiegel, maar daalt sterk na korte tijd.

Het resultaat is een Hypoglycemie, die men opnieuw moet tegengaan. Deze sterke fluctuaties maken het Uw Schildklier en Bijnieren echter nog moeilijker. Hier kan het gevolg zijn dat de Organen te snel Vermoeien en hun werkelijke Functie zeker niet meer kunnen vervullen. Dus neem afstand van deze voorgeprogrammeerde Achtbaanrit.

Welke Speciale Diëten bestaan er?

In Principe moet u bij een Voedings omstelling ervoor zorgen dat u voedingsmiddelen vermijdt, die in de Voedingswetenschap sowieso bekend staan voor Ontstekingen. De meest ongunstige en Onstekkings-veroorzakende voedingsmiddelen omvatten Glutenhoudende Graanproducten zoals:

  • Pasta
  • Brood
  • Tarwe
  • Spelt
  • Rogge
  • Gerst

Maar Nachtschadeplanten zoals Tomaten veroorzaken ook vaak problemen en Ontstekingen in de Darm. Evenals Zuivelproducten en Voedingsmiddelen die veel Suiker bevatten. Gebruik beter Voedsel, evenals Kruiden, waarvan wordt gezegd dat ze een bepaald Ontstekingsremmend effect hebben, zoals:

  • Lijnolie, Kokosolie, Walnotenolie, Koolzaadolie
  • Zalm
  • Champignons
  • Kurkuma, Gember, Peper, Knoflook
  • Spinazie, Broccoli
  • Suikerarm Fruit

Bovendien moet u over het algemeen afzien van die dingen die Uw Bloedsuikerspiegel doen verhogen. In plaats daarvan, versterkt u Uw Immuunsysteem en Uw Darmflora door meer gefermenteerd Voedsel te eten, zoals Zuurkool en het drinken van Brottrunk. Belangrijk bij al uw Dieetveranderingen is altijd de adequate toevoer van Vocht zoals Water, Groentesap of Kruidenthee. Er moet dagelijks 2,5 Liter vloeistof tot u genomen worden.

SCD (Specific Carbohydrate Diet, naar het Nederlands: Specifieke Koolhydraten Dieet)

Omdat je Spijsverteringskanaal, vooral je Darmflora, is enorm belangrijk voor de versterking van het Immuunsysteem. Het SCD dieet is een eerste gelegenheid om weer een gezonde Balans in de Darm te produceren. Zo ondersteun je heel goed het eigen Regeneratieproces en verminder je actief Ontstekingsprocessen in het Spijsverteringskanaal.

De afkorting SCD staat voor een Speciaal Koolhydraat Dieet. Eerst en vooral worden hier geen Lactose, Suiker, Gluten en Industrieel geproduceerd Voedsel gebruikt. En terecht, want al deze Additieven en Ingrediënten irriteren Uw Darmen en forceren ontstekingen.

In plaats daarvan kunt u ook beter meer: Groenten, Fruit, Honing, Vlees, Vis, Eieren, Zaden, Noten en Zelfgemaakte yoghurt tot u nemen. Dit stelt u in staat om volledig Uw Darm te kunnen herstellen, en Uw Immuunsysteem en uw Welzijn profiteren hiervan.

De SCD is bijzonder geschikt voor: Auto-immuun Ziektes zoals Hashimoto’s Thyroïditis, Lekkende Darm, Coeliakie, De Ziekte van Crohn, Prikkelbare Darmsyndroom en Dunne darm bacteriële overgroei (SIBO).

Veel interessante Informatie over SCD is te vinden op: www.scd-blog.de

Gaps (Gut and Psychology / Physiology Syndrome)

Een ander dieet dat direct op het Maag-darmkanaal is gericht, is het GAPS-Dieet. Het vereist veel conversie, omdat het geen Koolhydraten bevat. Het klinkt misschien in eerste instantie vrij eenvoudig, maar u zult snel merken dat veel te veel Levensmiddelen Koolhydraten bevatten.

Het GAPS-Dieet richt zich op de Gezondheid van Uw Darmen. Gebaseerd op het Feit dat het Darmkanaal alle Lichaamsfuncties kan beïnvloeden, wordt in deze vorm de Inname van Koolhydraten weggelaten, die zich alleen maar voeden met Schimmels en Parasieten die in de Darm aanwezig zijn. In plaats daarvan worden voornamelijk gefermenteerde Voedingsmiddelen, Vleesbouillon, Groenten, Eieren, Fruit, Vis en Vlees geserveerd.

Aan het begin van het GAPS-Dieet moet je van veel voedsel afstand doen en zeker in het begin is dit best moeilijk. In de loop van de tijd worden echter steeds meer Voedingsmiddelen toegevoegd en de reactie van het Lichaam zorgvuldig in acht genomen. Maar omdat dit Dieet gebaseerd is op Gezonde vetten, Verhonger je nooit en heeft u altijd genoeg Energiereserves.

Dr. Natasha Campbell McBride onderzocht de relatie tussen Mentale en Fysieke Gezondheid en ontwikkelde het GAPS-Dieet uit haar bevindingen. Deze Voedingsvorm bevordert specifiek de Darmrevalidatie en elimineert zeer succesvol Ontstekingen in de Darm.

Gedetailleerde informatie over het GAPS-Dieet is te vinden op: www.netzwerk-frauengesundheit.com

Fodmap (Fermenteerbare oligo-, di- en Monosacchariden en Polyolen)

Het wordt wat experimenteler met het FODMAP-Dieet. Door het Fodmap-Dieet test u stuk voor stuk, wat goed voor uzelf is. Wat u alleen voorwaardelijk goed verdraagt en wat u uiteindelijk permanent zou moeten afzweren. Dit Dieet vereist veel zelfkritiek en nauwkeurige Monitoring van Uw Lichaamsreacties.

Dit Dieet is oppervlakkig over Uw spijsvertering. Vanwege Uw Ziekte en de geïrriteerde Darm veroorzaken de Fodmaps bepaalde gevoeligheden. Als er sprake is van Fodmaps, bedoelt men in het Algemeen, Koolhydraten, Fructose, Lactose, Fructanen, Galactanen, Polyolen en Suikeralcoholen. Het Dieet bestaat uit twee delen. In de eerste, alle Voedingsmiddelen die rijk zijn aan fodmaps worden volledig afgezworen.

Deze fase duurt tussen zes en acht Weken. In de tweede fase wordt het eerder gedeponeerde voedsel geleidelijk weer op Uw Voedingsplan geplaatst. Het doel is om uw eigen individuele Tolerantielimiet te bepalen. U kunt dan zo een Dieetplan opstellen dat heel specifiek voor u is.

U vindt interessante Informatie over het Fodmap-Dieet op: www.got-big.de

Paleo – Het Dieet uit het Stenen Tijdperk

De meest gebruikte en waarschijnlijk het meest bekende is het Paleo-Dieet, dat veel Mensen ook graag gebruiken om op een Gezonde manier af te vallen. In uw geval kan dit Dieet echter heel logisch zijn. Omdat u gedisciplineerd afstand kunt nemen van alles wat Industrieel is hergesteld. In plaats daarvan vertrouwt dit Dieet op een Gezonde Levensstijl die altijd goed is geweest voor de Mens.

Kortom, het Paleo-Dieet gaat over het Voeden van Uzelf zoals de Natuur dat bedoeld heeft voor de Mens. Dit betekent dat Voedselinname opnieuw in zijn eigen oer eigen vorm moet plaatsvinden. Dus u moet veel Groenten, Fruit, Dierlijke producten Eten, en helemaal geen Graanproducten en Peulvruchten meer gebruiken. Belangrijk is altijd de Kwaliteit, nooit de Kwantiteit.

Veel Recepten en meer gedetailleerde informatie over het Paleo-Dieet zijn te vinden op: www.paleo360.de

Candida Dieet

Ten slotte is er het zogenaamde Candida-dieet. Dit Dieet is specifiek gericht tegen de Schimmelinfectie in de Darm, die in de meeste gevallen kan Functioneren door de aanvoer of juist het weglaten van bepaalde Voedingsmiddelen.

Aangezien bij Hashimoto’s Thyroiditis het herhaaldelijk leidt tot talrijke bijkomende ziekten en de besmetting met Candida Albicans in de Darmen. Is het Candida-Dieet één van de geselecteerde Diëten. Hierbij is een Suikervrij Dieet vooral gericht tegen de Schimmel in de Darm, om die zo te kunnen Verhongeren en te Elimineren met Schimmelwerende Voedingsmiddelen zoals Bijvoorbeeld: Knoflook, Ui, Chili, Kokosolie en Oregano. Dit Dieet zou eigenlijk de Basis moeten zijn van een Hashimoto Behandeling, en is dan ook nog zeer Effectief tegen Parasieten, Bacteriën en Ziekteverwekkers in de Darm.

Meer gedetailleerde informatie over Candida Albicans is te vinden onder: Candida – Een Darmschimmel die kan leiden tot Auto-immuunziekten

Tips voor een succesvolle Dieetverandering

Als u Uw Dieet met succes wilt veranderen, is het raadzaam om een Voedingsplan op te stellen. Dit moet Individueel op Uzelf worden afgestemd en optimaal op Basis van één of meer van de bovengenoemde Diëten.

Belangrijke Punten voor Uw Persoonlijke Dieetplan moeten zijn:

  1. Analyseer Uw eigen situatie en herken de Triggers van Uw ziekte. Dit is voor iedereen anders en kan niet worden gegeneraliseerd. Voor Mij Persoonlijk zijn dit Vanwege mijn Zware metalen belasting, Thiolbevattende voedingsmiddelen de meest ernstige problemen veroorzaken. Deze omvatten Koffie, Chocolade, Knoflook, Uien, Broccoli en nog veel meer met een hoog Zwavelgehalte. Ik zou dit zonder Dr. Cutler nooit gedacht hebben.
  2. Vermijd Voedsel dat u niet verdraagt of waar u een voedsel onverdraagzaamheid vermoed.
  3. Gebruik Smoothies en Sappen om Uw Lichaam en vooral Uw Spijsvertering ongeveer 3 tot 7 Dagen volledig te ontgiften.
  4. Begin met het veranderen van het Dieet door Minimaal 21 dagen lang alle Voedingsmiddelen die niet geschikt zijn voor het Auto-immune Protocol, AIP op te geven.
  5. Dan kunt u Uw Voedingsplan verrijken met Voedingsmiddelen die Ontstekingsremmend en Ontgiftend zijn.

Als tekortkomingen merkbaar worden in de loop van de Dieetverandering, kunt u natuurlijk, passende Supplementen gebruiken om dit te compenseren.

Hoe lang duurt het voordat je beter wordt met een verandering in je Dieet?

Allereerst kan men zeker geen Algemeen antwoord geven op deze Vraag. In de regel kost alles tijd, vooral omdat je Lichaam letterlijk moet worden Ontgift. Deze Basisontgifting vóór de daadwerkelijke Dieetverandering vergt ongeveer 3 tot 7 Dagen. Gedurende deze tijd zult u zeker al de één of de andere verandering opmerken.

Integendeel, de Voedingsverandering zelf heeft ongeveer een Maand nodig totdat het blijvende effecten begint te vertonen. Zeker zal het onmiddellijk merkbaar zijn wanneer uw Spijsverteringskanaal kalmeert. Met meteen bedoel ik, een paar Dagen. Wat Comorbiditeiten betreft, dit bepaalt zeker, hoe sterk u getroffen bent en hoeveel het er bij u zijn. Maar zelfs hier kunt u het niet generaliseren, hoe lang het zal duren tot het beter gaat.

Wat u echter snel zult merken na het veranderen van Uw dieet is een verbetering van Uw Vitaliteit, Uw Levensenergie en Uw vermogen om te presteren en u te Concentreren. Bovendien zal zich de Spijsvertering aanzienlijk verbeteren en stabiliseren.

Om een Persoonlijk voorbeeld te geven van de intolerantie van Thiolbevattende Levensmiddelen: Als Ik dit Voedsel strikt mijd, voel ik Mij meestal op de Derde dag om Werelden beter. Als ik van tevoren heb gezondigd, kan dit Maximaal een week duren, totdat ik er helemaal van ben Hersteld.

Het doel is echter om te begrijpen dat de Gezondheidstoestand is verbeterd en dat Voeding één van de belangrijkste pilaren is van een Gezond Lichaam en dat een Gezond Dieet op de lange termijn moet worden en blijven gehandhaafd.

Conclusie

Degenen die lijden aan Hashimoto’s Thyroïditis hebben een goede kans om met de Ziekte te leven op een manier zodat de Symptomen kunnen verdwijnen, niet Verergeren of geen Bijkomende Ziekten worden toegevoegd door een gerichte verandering van het Dieet.

Het is echter altijd belangrijk om zoveel mogelijk afstand te nemen van Jodium, Suiker en Gluten. Omdat een laag Allergeen en Suikervrij Dieet het Auto-Immuunproces dempt. Dit betekent dat minder Antigenen de Darm kunnen binnendringen en schade aan de Darmwand kunnen veroorzaken. Met zo’n uitgebalanceerd Dieet kunnen Suiker, Jodium en Gluten niet langer het Leaky-Gut-Syndroom veroorzaken.

Houd altijd de Gezondheid van de Darm en de Spijsvertering in het oog. Omdat de Darm een Tweede Controlecentrum na de Hersenen,werkt. Die beslissen hoe onze Lichaamsfuncties werken. Stress en een Prikkelbare darm zijn de slechtste omstandigheden om een Ontsteking van de Schildklier onder Controle te houden.

Zelfs als er veel manieren zijn om Gezond te Eten en in het begin kun je je overweldigd voelen: Verlies Uw Hart niet. Verken Uzelf en Uw Lichaam nog een keer, vermijd Schadelijke Ingrediënten en bescherm Uw Lichaam zo tegen Auto-immuniteit.

Zo goed het Menselijk lichaam ook in zijn Structuur en zijn gecoördineerde Processen is afgestemd: Soms moet u Hulp verlenen, om alles weer in Balans te brengen en dit op een Natuurlijke en zachtaardige manier.

U heeft het zelf in Uw handen, want het veranderen van het Dieet lijkt in eerste instantie misschien duurder. Maar de Resultaten die u kunt behalen, zullen u gelijk geven. Na een bepaalde Start-up tijd, zult u al merken bij het Kopen van Voedsel dat U het gemakkelijker vind om gezond Voedsel te onderscheiden van Producten die u niet goed doen met Hashimoto Thyroiditis.

Mijn Tip: Maak Thuis een Boodschappenlijst. Dit kan gebaseerd zijn op Receptaanbevelingen of via Speciale Suggesties. Anders kunt u snel dreigen terug te vallen in Uw oude gewoonten, en willekeurig van de Winkelplanken begint te grijpen.

Image source:

  • voeding-en-dieet: © adrian_ilie825 – Fotolia.com