Voedingssupplementen en de lage Nutriëntendichtheid van de Voedingsmiddelen Vandaag

Voedingssupplementen zijn Tegenwoordig haast onmisbaar in ons Leven. Of het nu Tabletten, Capsules, Pillen of Dragees zijn – aan de buitenkant zijn ze nauwelijks te onderscheiden van echte Medicijnen. Kwa Ingrediënten zijn ook Nauwelijks te onderscheiden van de echte Medicijnen. Maar wat is nu precies het verschil tussen Supplementen en Medicijnen ?

Juridisch gezien horen supplementen bij de Voedingsmiddelen. Ze zien er echter niet uit als Voedsel en komen daarom in de juiste gedoseerde Vorm. Voedingssupplementen zijn echter geen Medicijnen. Ze dienen, om op korte termijn Tekortkomingen te verhelpen, en zo nodig de dagelijkse Voeding aan te vullen.

Zijn Voedingssupplementen helemaal Noodzakelijk ?

Het Hangt er allemaal vanaf. Om het te voorkomen, zonder van Tevoren de juiste Bloedwaarden te laten bepalen, liever niet. In dat geval kunt u meer kwaad dan goed doen. Omdat de Vitamine- en Mineralenbalans van de Mens een zeer complex en bovenal Uitgebalanceerd Systeem is, dat alleen goed werkt als de Proportie in evenwicht is met Elkaar.

Als Bijvoorbeeld, Zink door Suppletie wordt Toegevoegd, neemt het Kopergehalte op de lange Termijn af. Je denkt dat je iets Goeds doet en uiteindelijk is het Tegenovergestelde het geval, omdat een Koperdeficiëntie ernstig is, en zeer onaangename Symptomen veroorzaakt. Om deze Reden mogen Voedingssupplementen niet worden onderschat, en moeten ze pas echt worden ingenomen na een gelijksoortige Diagnose.

Gezonde Mensen die bewust en evenwichtig eten, hebben Normaal gesproken geen Supplementen nodig. Als er echter Specifieke tekorten aan Vitaminen of Mineralen zijn, is een geschikte Substitutie aangewezen. Als een Goed voorbeeld zou de Stoornis HPU / KPU kunnen worden genoemd. Bij deze Ziekte scheidt het Lichaam Hoge niveaus van Vitamine B6, Mangaan en Zink af. In een dergelijk geval is de Kunstmatige Toevoeging van Supplementen niet alleen nuttig, maar ook verplicht.

Vitamine B6, Mangaan en Zink af. In een dergelijk geval is de Kunstmatige Toevoeging van Supplementen niet alleen nuttig, maar ook verplicht.

Maar ook Mensen met Hashimoto’s Thyroïditis lijden vaak aan Sterke tekorten aan Voedingsstoffen zonder het zelf te weten, omdat een Volbloed Mineralen Analyse niet wordt overgenomen door de Wettelijke Ziekteverzekering en daarom niet wordt opgedragen door de Behandelende Arts. De meeste Hashimoto Patiënten missen Ijzer, Zink, Selenium, Vitamine D3, Vitamine B6 en B12. Deze Tekortkomingen zijn vaak verantwoordelijk voor een verscheidenheid aan Symptomen, maar worden vaak ten onrechte toegeschreven aan Onvoldoende Schildklier instellingen met Schildklierhormonen. Om deze Reden is een Analyse van Mineralen, Vitamines en Sporenelementen naar Mijn Mening onmisbaar.

Vooral in een eenzijdig Dieet, dat sterk Suiker rijk uitvalt, en Ingestie aandoeningen van de Darm (malabsorptie) veroorzaakt, kunnen Voedingssupplementen een nuttige oplossing zijn. De Oorzaken van de Tekortkoming moeten echter zo snel mogelijk worden gevonden en behandeld.

Groenten en Fruit zijn niet meer dat wat ze ooit waren

Een van de Belangrijkste Oorzaken van tekorten aan Vitaminen en Voedingsstoffen is echter de verminderde Kwaliteit van ons Voedsel. Afgezien van de Suiker-, Tarwe- en Glutengevechten van de Voedselproducenten, die vroeg of laat elke Darm ziek maken, en dus onvermijdelijk leiden tot Malabsorptie. is het ondertussen de zeer lage Nutriëntenconcentratie in Groenten en Fruit die leidt tot een tekort aan Voedingsstoffen.

Recente Onderzoeken tonen duidelijk aan dat onze Groenten en Fruit niet meer zo rijk aan Vitaminen en Voedingsstoffen zijn, zoals ons altijd werd geleerd. De Inhoud van de Essentiële Substantie is in de afgelopen 50 Jaar extreem naar beneden gedaald. Ter vergelijking: Het vitamine A-gehalte in Appels is slechts 60% en het Vitamine C-gehalte 40%. Het Vitamine C-gehalte in een Paprika is slechts 70%. Het Calciumgehalte in Aardappelen is een beangstigende 30%. Droevige Leider van deze Schriklijst is het Vitamine B6-gehalte in Bananen. Dit ligt onmiddels alleen nog maar bij een belachelijke 5%.

Redenen voor de Lage Nutriëntendichtheid

Groenten en fruit worden tegenwoordig meestal onrijp Geoogst, om op zijn minst optisch gerijpt te worden op de lange Transportroutes door hulp van de Uv-straling of andere hulpmiddelen. Dit heeft tot gevolg dat de Voedingsstofvorming wordt gestopt op het moment van Oogsten. Door de Bestraling, Lange opslag- en Transporttijden blijft het toch al lage Nutriëntengehalte dalen. Wat er dan nog overblijft, heeft helaas niet veel meer te maken met de Groenten en Fruit die we van vroeger kennen.

Maar Pesticiden en Meststoffen, dragen er ook aan bij dat de Groenten en Fruit van vandaag niet meer zo Gezond zijn als zou moeten. Bodems kunnen niet meer Adequaat herstellen, omdat Landbouwers onder een continue druk staan om Non-stop Leveringen te leveren. De Velden worden nu permanent beplant en verliezen daardoor veel Voedingsstoffen die niet langer in de Plant kunnen aankomen en zorgen voor Voedsel van lage kwaliteit.

Waarom Neem ik Persoonlijk Supplementen?

Vanwege de toch al zo lage Nutriëntendichtheid in ons Fruit en Groenten zou het eigenlijk al voldoende moeten zijn om deze Vraag te beantwoorden. Maar vanwege mijn Darmprobleem neemt mijn Lichaam al zeer slecht Voedingsstoffen op en heb Ik daarom een aantal tekorten. Helaas, wanneer Vitaminen en Mineralen niet langer goed door het Voedsel worden opgenomen, is er nauwelijks een andere weg over als,Voedingssupplementen of Infusies.

Daarnaast is er de HPU / KPU. Helaas zijn Vitamine B6, Zink en Mangaan sinds Mijn diagnose verplicht. Ik heb Bijvoorbeeld lange tijd niet begrepen dat mijn Witte vlekken onder de Vingernagels wijzen op een tekort aan Zink en niet op een tekort aan Calcium, zoals vaak ten onrechte wordt verteld. Ik heb deze Vlekken pas volledig geëlimineerd, na ongeveer 6 Maanden van de constante inname van Zink.

Vanwege mijn Lekkende Darm syndroom is het ook Essentieel om NEM‘s in te nemen. In het bijzonder vermeldenswaardig zijn hier de L-Glutamine en Butyraten. Beide spelen een zeer Belangrijke Rol bij de ontwikkeling van een Gezond Darmslijmvlies, en zouden niet voldoende beschikbaar zijn via de Voeding, daarom moest ik hier met Supplementen een handje helpen.

Image source:

  • vitamine-c: © Christian Jung - Fotolia.com
  • zink: © denira - Fotolia.com
  • vitamine-b6: © Brent Hofacker - Fotolia.com
  • voedingssupplementen: © Pat Hastings - Fotolia.com